Na rynku co chwilę pojawiają się nowe oferty pracy. Jeżeli jednak wciąż nie znalazłeś/aś niczego dla siebie lub być może chcesz sobie jedynie dodatkowo zarobić, praca jako Tajemniczy klient jest idealna dla ciebie.

Jesteś osobą dorosłą, masz minimum średnie wykształcenie, jesteś komunikatywny/aś oraz cechują Cię spostrzegawczość, wnikliwa obserwacja i obiektywna ocena sytuacji? Jeśli odpowiedziałeś na te pytania twierdząco, praca jako Tajemniczy Klient jest właśnie dla Ciebie!

Badanie polega na ocenie faktycznego poziomu procesu obsługi, dlatego tak ważne jest, by osoba je przeprowadzająca do samego końca nie ujawniła swojej rzeczywistej roli. Całość realizowana jest według wcześniej ustalonego scenariusza, który dokładanie określa, co w głównej mierze podlegać będzie twojej obserwacji.

Jesteś zainteresowany/a? Przestań więc przeglądać oferty pracy i już dziś dołącz do naszego zespołu

  • ZAKRES OBOWIĄZKÓW
  • – Przeprowadzenie wizyt (tzw. audytów) w różnych placówkach (np. sklepach, salonach sprzedaży lub innych podobnych punktach) zgodnie z otrzymaną instrukcją i harmonogramem
    – Przekazanie wniosków z badania w postaci wypełnionej ankiety po wizycie, zgodnie z instrukcja otrzymaną przez organizatora badania – ARC Rynek i Opinia
  • PRZYGOTOWANIE AUDYTORÓW DO BADANIA TAJEMNICZY KLIENT
  • – Dokładne zapoznanie się z wymaganiami odnośnie projektu
    – SZKOLENIE
    – MATERIAŁY (instrukcje, scenariusz, kwestionariusz, materiały Klienta)
    – WYJAŚNIENIE WĄTPLIWOŚCI przed projektem, a jeśli trzeba to również w jego trakcie (telefonicznie z pracownikiem Działu Realizacji)
  • MIEJSCE PRACY
  • – Obszar zgodny ze wskazaniem w ankiecie zgłoszeniowej (np. miasto, dzielnica, powiat) i znajdujące się na tym obszarze placówki, w których prowadzone są audyty
  • WYPOSAŻENIE
  • – W zależności od badania: dyktafon (jako osobne urządzenie lub dyktafon w telefonie), telefon komórkowy z aparatem fotograficznym/ aparat fotograficzny
  • WYNAGRODZENIE
  • – Pracując jako Tajemniczy Klient możesz zarobić od 20 do 400 złotych za jeden wywiad. Dokładna kwota jest ustalana każdorazowo dla projektu
  • RODZAJE AUDYTÓW
  • – Osobista wizyta w placówce
    – Audyt telefoniczny (Mystery Calling)
    – Audyt w Internecie (ocena stron i serwisów internetowych; kontakt e-mailowy)
  • DZIESIĘĆ PRZYKAZAŃ TAJEMNICZEGO KLIENTA
  • 1. Audytor jest tajny
    2. Audytor nie ocenia personelu lecz rejestruje fakty, które napotyka podczas wizyty
    3. Audytor jest obiektywny
    4. Audytor daje szansę personelowi placówki na zrealizowanie standardów oceny
    5. Pamięć ludzka jest zawodna
    6. W razie trudności – proszę kontaktować się z Działem Realizacji Terenowej
    7. Dokumentacja wizyty
    8. Tylko Audytor osobiście może wykonać powierzone zadanie
    9. Komentarz Audytora
    10. Audytor jest związany tajemnicą badania które realizuje panel dla audytorów
  • ZASADY DOBIERANIA TAJEMNICZYCH KLIENTÓW DO BADANIA
  • – Audytorzy powinni swoim profilem socjo-demograficznym odpowiadać grupie docelowej klienta (na tyle na ile to możliwe). W praktyce oznacza to, że np. przedszkola powinny być audytowane przez osoby posiadające dzieci w wieku przedszkolnym, stacje benzynowe – przez kierowców, zaś zakłady okulistyczne – przez osoby noszące okulary

    – Audytor zawsze powinien występować w roli klienta, nie zaś eksperta. W praktyce oznacza to, że np. osoba pracująca w banku nie może przeprowadzać audytu w placówce bankowej, a kelner – w restauracji.

  • PRZYKŁADY BADAŃ
  • Przykład 1: Sprawdzenie jakości obsługi w sklepie z obuwiem dziecięcym
    Tajemniczym Klientem może zostać matka z dzieckiem, planująca hipotetycznie zakup obuwia dla dziecka. Dzięki autentycznym zakupom może ona sprawdzić i odnotować, jaką ofertą dysponuje sklep, czy jest wystarczająco dużo miejsca na przymiarkę, czy personel jest pomocny.

    Przykład 2: Sprawdzenie jakości obsługi w restauracji
    Tajemniczym Klientem może zostać każdy. W trakcie badania Tajemniczy Klient spożywając posiłek we wskazanej restauracji ocenia jakość obsługi, w tym np. czas oczekiwania na kelnera, na zamówienie czy czystość w lokalu.

    Przykład 3: Zbadanie jakości obsługi w placówce bankowej
    Tajemniczym Klientem może zostać osoba, która posiada w określonym banku konto / inny produkt finansowy lub wykaże zainteresowanie nim. Celem audytu może być sprawdzenie zachowań pracowników banku względem oczekiwanych standardów obsługi.

Zaloguj się do ePanel

Zaloguj się do MS Panel